Mitä mieltä kokeesta?

Vuoden 2014 valintakoetta koskevat keskusteluketjut.
Ponne33
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 8:13 am

Mitä mieltä kokeesta?

Viesti Kirjoittaja Ponne33 »

Pääsykoe onnellisesti ohi ja päällimmäisenä tunteena lievä epäusko!

Taisin hinkata ja jankata erilaisia yksityiskohtia muistini perukoille niin, että parin ensimmäisen tehtävän kohdalla löi muutaman tunnin täysin tyhjää :P nooh, kaikki läpyskät tuli kirjoitettua täyteen tekstiä, jota en varmasti tunnista enää omakseni, ja joka sisällöltään saattaa olla pelkkää potaskaa...

Mitenkäs muilla fiilarit?
anma
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2014 8:16 pm

Re: Mitä mieltä kokeesta?

Viesti Kirjoittaja anma »

Epätodellinen ja helpottunut olo :) Toki tässä vaiheessa alkaa miettiä, mitä mahdollisia virheitä on tehnyt ja ajattelin lopettaa jo nyt hyvän sään aikaan, koska kyllähän niitäkin keksin 8-) Fiilikseni on myös, että Varjovalmennus valmensi minua erittäin hyvin pääsykokeeseen, joten ei voi kuin olla iloinen. Kaikkensa antaneena sitten odotetaan, ovatko pisterajat armollisia.

Muutama kohta kokeessa jäi oikeastikin mietityttämään. Aineisto oli melkoinen yllätys, eikä siitä voi tietää, mitä odottaa. Muuten oikeustapaukset olivat mielestäni selkeitä ja se oli hyvä. Monivalinnassa oli yksi kysymys, jossa olin täysin kahden vaiheilla ja sitten riskillä vastasin. Enpä tiedä vieläkään kumpi oli oikea vastaus. Fiilikset kuitenkin hyvät koska kesä alkoi juuri!
ElKo
Viestit: 3
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 8:18 pm

Re: Mitä mieltä kokeesta?

Viesti Kirjoittaja ElKo »

Lienenkö ainoa, jolla pää löi täysin tyhjää aineistotehtävän kanssa. Jätin sen viimeiseksi ja jos muut tehtävät tuntui menevän ihan kohtuullisesti, niin siellähän odottikin ihan täys pommi :shock: ... toki sinne sitten jotain kirjoittelin, mutta en ihmettelisi, vaikka ei tippuisi pisteen pistettä :P.

Mutta ohi on, helpotus sinällään ja jos ei muuta niin jäi sellainen olo, että eihän tuo mahdottomalta vaikuttanut ollenkaan (vallankin siihen nähden, että sain kirjat käsiini vasta tasan kolme viikkoa sitten - vaikkei muuta, niin ens vuonna revanssi).
jennisofia
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2014 3:41 pm

Re: Mitä mieltä kokeesta?

Viesti Kirjoittaja jennisofia »

Mun päällimmäisenä tunteena on vieläkin ihan hirmuinen epätoivo ja epäonnistumisen tunne. Olin päättänyt aamulla, että teen koetta viiteen saakka ja kolme minuuttia vaille viisi olin valmis. Olen koittanut unohtaa koko kokeen ja päätin olla avaamatta kirjoja enkä tarkista virheitä, koska minullakin alkaa nyt kesäloma! :)

Olen kuitenkin todella ylpeä itsestäni, että jaksoin lukea, keskittyä ja opetella uusia hankalia asioita. En kertaakaan halunnut luovuttaa ja tein jotain sellaista, mitä en ollut aiemmin tehnyt. Olen jopa ylpeä siitä, että menin pääsykokeisiin enkä jänistänyt viime hetkellä. Nämä oli ensimmäiset pääsykokeet yliopistoon ja ensi vuonna voin yrittää uudelleen. Sitä ennen voin osallistua avoimen kautta oikeustieteellisen opintoihin.

Jätin myös aineiston viimeiseksi, kun koin sen hankalimmaksi. Muutaman muunkin kohdalla oli hankaluuksia hahmottaa asia, joten aloitin piirtelemällä suttupaperiin :)
Ponne33
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 8:13 am

Re: Mitä mieltä kokeesta?

Viesti Kirjoittaja Ponne33 »

Kiva kuulla, että muutama muukin oli ensin ihan ulalla, mutta vielä mukavampi on kuulla, että jaksoitte yrittää ja painaa loppuun asti! Hyvä te!

Itselläni kävi aineiston kanssa niin, että tein sen ensin, koska aivot tarvitsivat selkeästi aikaa jäsennellä esseitä. Jotain jäi minulta selkeästi sen sen suhteen ymmärtämättä, koska en tuntenut sitä vaikeaksi. Ei siitä sen enempää, monivalintoja jäin miettimään varmasti liian sanatarkasti, koska loppujen lopuksi jätin vastaamatta kolmeen, vaikka kaikkiin mukamas tiesin vastauksen.... Näissä kolmessa oli sitten joku sanamuoto/valinta joka ratkaisi asian niin, että en ottanut riskiä. Esseissähän kävi niin perinteisesti, että kun olin palauttamassa paperia, tuli mieleeni vasta melkein jokaiseen jotain tärkeää, eikä sitä tietenkään saanut enää paperille. Plääh.

Edelleen yön mietittyäni tilanne on epäuskoinen, mikäli tämä olisi normaali tentti, uskoisin sen olevan komeasti läpi. Kuitenkin kun kysymyksessä on pääsykoe, saattaa pisteet jäädä hyvinkin alhaisiksi...

Lohdutukseksi itselleni olen muistellut miten moni jätti saliin kokonaan saapumatta ja miten moni häippäsi sitten muutaman tunnin istuttuaan. En siis usko, että tähän kokeeseen tarvitsi sen 5 tuntia, mutta en usko, että kahdessa tunnissakaan saa ihan kaikkea tarvittavaa paperille.

Vielä lisäisin, että tänä vuonna (vaikka olin heti täysillä liikenteessä), jäi viimeisen kuukauden lukemiset perhetilanteesta johtuen suhteellisen vähäiseksi muihin hakijoihin nähden, enkä tehnyt muita kuin omakeksimiä ja varjovalmennuksen nettitehtäviä. Nämä tehtävät olivat niin suureksi avuksi (vaikka niitä oli minulle liian vähän), että ensivuonna on pakko hankkia harjoitusmateriaalia etänä. Juuri näitä tehtäviä varten siis, opin nähtävästi edelleen parhaiten analysoimalla tekstiä tehtävien muodossa.
xaxo
Viestit: 591
Liittynyt: Su Helmi 18, 2024 9:46 am

Re: Mitä mieltä kokeesta?

Viesti Kirjoittaja xaxo »

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
Vastaa Viestiin