Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikkiksee

Tällä alueella voit etsiä muita samalle alalle/kaupunkiin/koulutusohjelmaan hakevia lukupiirin muodostamista varten.
joosus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2014 5:38 pm

Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikkiksee

Viesti Kirjoittaja joosus »

Moro

Haussa siis kiinnostuneita kanssaopiskelijoita opiskelemaan pääsykokeisiin. Itse aion hakea Helsinkiin oikeustieteelliseen tiedekuntaan, että siinä mielessä olisi ehkä ideaalia löytää ihmisiä jotka ovat hakemassa samaan opinahjoon. Toisaalta, koska tärkeintä minulle on löytää kanssaopiskelijoita, niin haettavalla alalla ei välttämättä ole valtavan suurta merkitystä. Riippunee siitä paljonko kiinnostuneita löytyy. Omasta mielestäni ideaali ryhmäkoko voisi olla noin 4 henkilöä, koska esimerkiksi kirjastojen ryhmätyötilojen henkilömäärä/työtila (tuskin lienee täysin ehdoton mutta suuntaa-antava) tuntuisivat usein rajoittuvan tähän. (Helsingin) oikeustieellisen osalta itse pääsykoekirjathan julkaistaan vasta joskus maaliskuun puolella mutta itse olen jo aloittanut opiskelutekniikoiden kuten luku-, muisti-, vastaustekniikoiden opiskelun. Uskoakseni saattaisi kuitenkin olla mielekästä perustaa lukupiirin jo tätä varten (tapaaminen esim. kerran viikossa). Mutta jos kiinnostuneita löytyy, niin vastailkaa tähän viestiin. Vielä lyhyesti mitä itse haen/toivon lukupiiriltä (siinä toivossa, että samanhenkiset ihmiset innostuisivat)
- Sparrausta / henkistä tukea
- Yhteisiä harjoituksia (etenkin halua keksiä erillaisia tapoja harjoitella ja valmiutta kehitellä sekä tehdä näitä yhdessä)
- Yhdessä tekemistä
..ja sitä rataa

t. Joonas
Jenni
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 5:57 pm

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja Jenni »

Heippa!

Mua kiinnostaa lukupiiri! Olen kanssa hakemassa Helsinkiin oikeustieteelliseen tiedekuntaan ja lukupiiristä olisi varmasti apua. Ja olisi kyllä mahtava tavata luku- ja muistitekniikoiden parissa heti kunhan porukkaa saisi muutaman vielä kasaan. Olisi kiva vertailla suunnitelmia ja kenties siltä pohjalta parantaa omia! Haetko ensimmäistä kertaa oikeustieteelliseen? Rankka kevät tulossa, lukupiiri toisi siihen juuri sitä kaivattua tukea toisilta samassa tilanteessa olevilta. Lisäksi olisi mahdollista käydä läpi itselle vaikeita kohtia kirjoissa, toisille kun ne saattavat olla paljon selvempiä. Toisaalta innostuttaa tuleva kevät, toisaalta kauhistuttaa valtavasti. Hurjasti työtä on ainakin tulossa, se on varma! :)

Jenni
Elina
Viestit: 1
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 6:35 pm

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja Elina »

Moi!

Täälläkin ollaan hakemassa Helsingin oikikseen ja kiinnostuneita lukupiiriin osallistumisesta. Missä päin asutte? Löytyisikö Seinäjoen seudulta halukkaita lukupiireilijöitä?
Jenni
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 5:57 pm

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja Jenni »

Mä olen pääkaupunkiseudulta eli siinä mielessä voi olla hankala pitää lukutapaamisia jos sä olet Seinäjoelta. Harmi :(
Chiaroscuro
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 07, 2014 11:56 pm

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja Chiaroscuro »

Hei. Lukupiiri kuullostaa todella hyvältä :)
Olen hakemassa myös Helsingin oikikseen ja varmasti olisi hyötyä jos pääsisi käymään kirjoja läpi muutenkin kuin omineen lukemalla.
Asun Porvoossa, joten jos tältä seudulta löytyisi oma lukupiiri? Jos ei niin pääseehän täältä suht kätevästi myös pääkaupunkiseudulle.
niksu
Viestit: 1
Liittynyt: Su Helmi 09, 2014 11:30 pm

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja niksu »

Heippa!

Täällä myös Helsingin oikeustieteelliseen pyrkijä, ensimmäistä kertaa tosin. Asustan Helsingissä tällä hetkellä :)
Jenni
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 5:57 pm

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja Jenni »

Ootteko menossa jollekin kurssille tai meinaatteko hankkia itseopiskelumateriaaleja? Itse ajattelin ainakin hankkia pykälän etäpaketin jos en muuta.
HenryLlama
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2014 2:35 am

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja HenryLlama »

Voisin osallistua mielelläni piiriin, jos "sparrauskerho" kokoontuisi esimerkiksi sunnuntaisin (kirjastot heikosti auki). Itse ajattelin niin ikään hankkia tuon Pykälän etäpaketin, sillä viime vuonna pyrkiessäni en tuntenut kurssin muun sisällön kuin tehtävien ja kokeiden edesauttavan lukemista. Motivaatio on kuitenkin tässä se avain ja toisiaan täysillä lukemaan piiskaava porukka on sisäänpäässeillä ystävilläni ollut yksi niistä tärkeimmistä asioista onnistuneessa keväässä. Itse huomasin viime keväänä yksin lukiessani päästäväni itseni liian helpolla liian moneen otteeseen ja tuo sitten kostautui sillä ikävimmällä tavalla. Eli, motivoitunut lukupiiri olisi enemmän kuin tervetullut idea puolestani. Kokoontuminen jo ennen kirjojen ilmestymistä voisi olla hyvä idea pahimpien alkujärkystysten välttämiseksi :)
Jenni
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 5:57 pm

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja Jenni »

Ideoita missä sitten kokoonnutaan jos kirjastot ei käy jos ne on kiinni? Kyllähän meiltä löytyy esim. kiva kerhohuone täältä, mutta porukan voi olla hankalampi tulla Kauniaisiin kun jonnekin muualle.
Ja tosiaan täysillä ajattelin painaa kevään läpi, tarkoituksena todellakin olisi, että tämä kevät olisi nyt se viimeinen. Samaa haen lukupiiriltä minäkin, motivaatiota ja sitä "hei toi luki enemmän, pakko munkin panostaa huomenna paremmin!"-asennetta, että jäisi ne sluibailupäivät minimiin.
cacadada
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Helmi 19, 2014 8:15 pm

Re: Lukupiiristä kiinnostuneita haussa, eritoten Hesan oikki

Viesti Kirjoittaja cacadada »

Onko Hesan lukupiirissä vielä tilaa? Liittyisin mielelläni joukkoon. Esim. keskustan kirjasto 10 on auki sunnuntaisin klo 18.00 asti.
Lukittu